Beraz, nire lehen gogoeta Andoaingo Udala zoriontzea da eta, bereziki, Andoni Alvarez alkatea, udalerriko pertsona guztiei irekitako benetako parte-hartze prozesua ahalbidetu duelako. Benetako parte-hartzeak udalerriaren eta bere herritarren etorkizunerako garrantzi handiko gai bati buruz erabakitzeko ahalmena dakarrelako. Ez parte hartzea beldurra izatea da, herri subiranotasunak erabakiko duenaren beldur izatea da, finean, autoritarismoari lekua uztea da. Uste dut jendarteari ahotsa eta botoa emateko irekitzen zaion edozein aukera aprobetxatu eta dagozkion eskubideak erabili behar direla.
Iritzia eman, kontzientziaz eta irizpide propioekin, aurkeztutako proposamenekin ados egon edo ez. Gure etorkizunean eragina duten gaiei buruz parte hartzeak eta erabakitzeko eskubidea erabiltzeak ez luke inor beldurtu behar.
Bestalde, uste dut ibaiaren bestaldean anbizio handiagoako proiektua idatz zitekeela, kostu ekonomikoei erreparatu gabe eta udal akordioak hobeto errespetuz. Uste dut ingurumena eta pertsonen interesak gehiago errespetatuko lituzkeen etorkizuneko proiektua berraztertu beharko litzatekeela. Bi alternatibetatik bakarra da Andoaingo Hiri Antolamendurako Plan Orokorra errespetatzen duena.
Argi daukadana da norbaitek oraindik ere N1aren egungo ibilbidea gehiegi handitzea buruan izate hutsa lotsagarria iruditzen zaidala. Ez zait axola Cll edo Lazo deitzen den. Norbaitek oraindik milaka andoaindarren osasunarekin jolastera ausartzea ez da soilik larria, desegokia ere bada. Eta delitu larria izan liteke.
Azkenik, gehitu nahi nuke, proiektu bakoitzak herriari eta bere hiri-ehunari eskainiko liokeen itzulera (retornoa, gaztelaniaz) ez dela inola ere kontuan hartu erabakiak hartzerakoan. Andoaindik, egunero, errepide nagusitik igarotzen diren 8.000 ibilgailuak kendu beharko lirateke Aita Larramendi, Zumea, Kaleberria, Makaldegia eta Karrikatik Alejandro Calongera eta Kale Nagusitik Kaletxikira doan hiri-ehuna batu eta irisgarri eta erdi-oinezko bihurtu ahal izateko.
Andoainek oinezkoentzako gune seguruak, itzalpeko kaleak edo irisgarritasuna falta ditu bere maldarik malkartsuenetan, hala nola Basterotik Goikoplazara edo Kaletxikitik Goikoplazara. Andoain klima, energia eta zahartzearen erronka berriei aurre egiteko eraldatu nahi badugu, kanpoko errepide bat behar dugu gure kaleetatik ibilgailu guztiak kentzeko eta pertsonen ongizaterako espazioak sortzeko. Eta kanpoko errepide hori N1aren egungo ibilbidea da, Bazkardorekin lotuz, Ama Kandidan amaituko litzatekeena.
Azkenik, berriro azpimarratu nahi dut pertsona bakoitzaren iritzia, edozein dela ere, parte-hartzearen bidez ematea oso garrantzitsua dela. Demokrazia parte-hartzailea eta herri subiranotasuna ahalduntzeko, gure erabakiak hartzeko gai garela erakusteko. Edozein dela erakundea, ez dezala gure gaitasuna gutxietsi eta andoaindarren interesen alde erabakiak har ditzan.