Forma geometrikoak eta beraien konbinazioez baliatuz egin daitezkeen jolas artistikoak dituzte oinarrian Ubagok Basteron zintzilikatu dituen artelanek. Bere estiloa definitzeko eskatuz gero, garbi dauka erantzuna Ubagok: arrazionalismo abstraktua eta neoplastizismoa oinarri dituen abangoardia modernoaren oinordeko sentitzen da Ubago. “Abstrakzio geometrikoa landu izan duten hainbat artistekin elkarrizketa modukoa islatzen da nire obretan; hala nola, FranÁois Morellet, Jorge Oteiza, Kasimir Malevich, Josep Albers edo Pablo Palezuelo”.
Baliabide infografikoak eta materialak (metakrilatoa, pvc-a, tratatu gabeko oihalak, edota, poetika hotza eta aldi berean xarmagarria sortzen duten paperak) erabiltzen ditu. Basteroko artelanak birziklatutako materialarekin egin ditu: “enpresetako zakarrontzietan topatu dudan materiala biziberritu eta bizi eman diedala esango nuke”.
Ibilbide luze eta polifazetikoa
Raquel Ubago zaragozarra da jaiotzez. Arkitektoa izan da ogibidez, eta urtetan aurrera heldu dion ekoizpen plastikoari. Gipuzkoan lehenbiziko emakume bazkidea izan zen herrialdeko arkitektoen elkartean. Arkitektoa zuen aitarekin batera jardun zuen ogibide horretan, eta Eibar, Durango, Zumaia... aldean eraikin ugari diseinatutakoak dira elkarrekin.
Gipuzkoako hainbat artistek (Chillida, Zumeta, Oteiza, Sistiaga, Mendiburu...) osatu zuten Gaur kolektiboarekin harreman estua eduki zuen Ubagok, eta garai hartan suspertu zitzaion artearekiko betidanik eduki zuen grina. Bere artelanetan, horien eraginaz gain, nabariak dira arkitekturaren irizpideak. Artelanak zergati bati erantzun behar dela uste du Ubagok, eta alde horretatik bat egiten du New Yorkeko Guggeheima diseinatu zuen Frank Lloyd Wright arkitektoaren filosofiarekin, alegia, “sekula ez da esan behar polita dela artea. Artegintzan, sormen-lanek izan behar dute zehatzak eta beharrezkoak”.
Altxerri galeria
Arte-erakustoki eta musika-lekuaren bultzatzailea izan zen Ramon Iriondo, Piedi Iriondo, Victor Suinaga, Pepita Zozaya eta Artemio Zarcorekin batera.