“Plangintza-dekretuak ez du hezkuntza-hitzarmenaren oinarriak errespetatzen”

Erabiltzailearen aurpegia

Dekretuak ez du inola ere aipatzen eskola publikoaren protagonismoa eta haren perimetroa handitzeko beharra, itunak jasotzen duen bezala, baizik eta alderantziz. 

Elkarrekin Podemos-IUko bozeramailea, Miren Gorrotxategi, oso kritiko agertu da Eusko Jaurlaritzak aurkeztutako Antolamendu eta Plangintza Dekretuaren zirriborroarekin. “Itunaren izpirituaren eta testuaren aurka doa”, esan du.
Dekretuak adierazten du “funts publikoekin sostengatutako plaza nahikoak bermatzeko asmoa duela,” akordiaren testuak, aldiz, argi eta garbi aipatzen du “eskaintza publiko nahikoa ziurtatzea”. Gorrotxategik salatu duenez, “eskaintza publikoa ikastetxe publikoei buruzkoa da, eta dekretuak, berriz, itunpeko eskola ezkutuan sartzen du”. Gai hori funtsezkoa da koalizioarentzat, itunaren aurreko negoziazioetan hainbeste lan egin duten eskola publikoaren indartzeari eragiten baitio.
“Dekretuaren zirriborroa etsipen handia izan da guretzat”, adierazi du bozeramaileak. “Dekretuaren hitzaurreak ez du jasotzen hezkuntza-akordioaren oinarrien 22.C puntuan erabakitakoa; izan ere, puntu horrek eskatzen du eskaintza ez dadila eskarira bakarrik egokitu, baizik eta eskaintza publikoa eta gizarte-kohesioa bermatzeko printzipioen arabera egin”, ziurtatu du.
Dekretuak lausotu egiten du ikastetxearen titulartasunaren garrantzia, “Hezkuntzako euskal zerbitzu” adierazpenaren pean. Gorrotxategik azaldu duenez, “adierazpen horrek ez du aurreko oinarri juridikorik eta ez da haren kontzeptua definitu; aitzitik, ezin dira maila berean jarri herritar guztiei dagozkien ikastetxe publikoak eta itunpekoak, titulartasun pribatukoak baitira”. 
Beste puntu polemiko bat Elkarrekin Podemos-IUrentzat da dekretuak ez duela bermatzen plaza publiko nahikorik, eta baldintzatzat hartzen du “bi titulartasunak egotea eremu horretan”. Gainera, dekretuaren puntu horretan bertan (2 bis bis. f), onartzen du hezkuntza-aniztasuna bermatzen dela eskaintza pribatua baldin badago.
Koalizioko bozeramaileak adierazi duenez, testuaren 5. puntuak “hezkuntza-itunaren espirituaren aurka ere egiten du”; izan ere, itun horrek adierazi du plaza publiko bat ziurtatu behar zaiola hala eskatzen duenari (itunaren 26. puntua), eta dekretuak, berriz, ‘Hezkuntzako euskal zerbitzua’ adierazpenarekin uzten duela, beste behin ere, sare publikoa eta pribatu-itundua parekatzera bideratutako adierazpena.
Azkenik, Miren Gorrotxategik ohartarazi du itunpeko ikastetxeetan taldeak eratzeko gutxieneko ratioa jaitsi egin dela, eta horrek jaiotza-tasaren jaitsierari aurre egiteko aukera emango diela. Gizarte itunpekoaren kasu batzuetan neurri hori desagertzeko oztopo izan badaiteke ere, segregazioa areagotzeko albo-efektua ekarriko luke horrek; beste batzuetan, berriz, itunpeko sareari justifikaziorik gabeko laguntza emateko beste neurri bat besterik ez da, nahiz eta bere erantzukizunak bere gain hartu ez; beraz, beharrezkoa da kasu bakoitzean duen eragina eta egokitasuna aztertzea.
Horiek horrela, Elkarrekin Podemos-IUk uste du “plangintza-dekretuak ez duela betetzen hezkuntza-ituna”, eta ziurtatu du “plangintza-dekretu hau ponentziaren lehen zirriborroa bezain etsigarria” dela.

AIURRI hedabideak eskualdeko nortasun hitzak jaso eta zabaltzen ditu. Harpidedun eginda, tokiko albisteak euskaraz lantzen dituen komunikabidea babestuko duzu.
Egin AIURRIkide!